
Case: Boulebar
Boulebar är en lysande enkel idé. En bar med boulespel. Med en skön inställning, grym gästupplevelse och personlig personal är de en oas för skönt häng. Perfekt för att träffa polarna, kollegorna eller bruncha med familjen.
På 5 år vill man tredubbla omsättningen samt etablerat sig ute i Europa. Boulebars ambitioner är höga och målet är en Boulebar i varje stad. Punkt. För att lyckas med sina expantionsplaner byggs nu plattformar och koncept att växa vidare med.
Uppdrag
När vi kontaktades var Boulebar mitt i ett stort arbete med frågor som berörde företagskultur, identitet, ledarskap, konceptualisering, inredning osv. Ett imponerande jobb kan vi konstatera! Nu var det dags att få det att hända.Vårt uppdrag är att omsätta strategierna till konkreta handlingar och öka försäljningen genom att locka nya och gamla gäster till Boulbarerna.
Vad vi gjort
- Strategisk samtalspartner.
- Webbstrategi.
- Kampanjplanering.
- Projektledning.
- Workshops
- Vikarierande marknadschef .
Vad vi producerat
- Ny webbsite som funkar lika galant i mobilen, surfplattan som på datorn, sk responsiv.
- Tunnelbanekampanj.
- Webbbanners.
- Bildmanér och fotografering.
- Socialamediataktik

Oextrem kampanj i kollektivtrafiken, bl a i Stockholms tunnelbana.

Displayannonser på webben
Bildmanér och foto
Och tack för bra samarbete:
- Stylt Trampoli – inredningskoncept.
- Paul Svensson – matkoncept.
- Fredrik Hurtig/InFineStyle – Art Direction på webb och kampanjmaterial.
- Snowpeak – webprogrammering
0