7 konsumettrender inför 2014
Internationella Trendwatching har samlat ihop 7 trender du som konsumentinriktat företag bör ha kolla på 2014.
[slideshare id=28800262&doc=2013-127trends2014-131202042032-phpapp01]
Internationella Trendwatching har samlat ihop 7 trender du som konsumentinriktat företag bör ha kolla på 2014.
[slideshare id=28800262&doc=2013-127trends2014-131202042032-phpapp01]
En av Facebooks minde kända funktioner är “listor”. En lista är exakt vad namnet antyder, en lista med de sidor du själva valt ska ingå. Personligen tycker jag det här är det smidigare sättet att få överblick på vad Facebook-sidor i en bransch, hos konkurrenter eller kring ett ämne säger. Till skillnad från ditt eget, […] Read more
Vings bildarkiv, fotograf: Joakim Borén
Visste ni att Ving sedan en tid tillbaka har Lollo och Bernie-brandade lägenheter på flera av sina hotell? Snacka om att gästerna kan leva (ja, till och med bo i) varumärket. Samtidigt finns det en stor gästnytta eftersom de är citat…
…specialdesignade och utrustade med alla bekvämligheter som kan tänkas behövas för en lyckad familjesemester. Sviterna är fantasifullt inredda och är ett eldorado för både vuxna och barn. Här finns allt från leksaker till färglada väggmålningar. Lollo & Bernie-sviterna har plats för två vuxna och två barn och består av ett sovrum, ett vardagsrum med pentry, badrum samt en stor terrass med solstolar. I boendet ingår också ett välkomstpaket med dryck, frukt, snacks och godis, Lollo & Bernies överraskningspresent samt ett besök av någon av maskotarna.
Jag tror, och hoppas, att det här är ett slags experientverkstad där Ving får ännu djupare insikter och kunskap om vad som hjälper familjegästerna och vad de uppskattar för att sedan använda det till att förbättra upplevelsen för alla familjer.
Läs mer
Utbudet av aktiviteter växer och våra fritidsintressen blir fler och fler. Som konsumenter jagar vi nya upplevelser att prova-på. Med fler intressen kommer vi bli allt mindre intresserade av att äga vår utrustning. Det här påverkar redan hela branscher och utgör både hot och möjligheter. Det har redan påverkat husvagnsmarknaden och skidbranschen och fler branscher […] Read more
Vi har utifrån charterjättarnas mediarapportering sammanställt de tre tydligaste trenderna just nu. Den här texten är tidigare publicerad i vårt smarta månadsbrev. Målgruppsanpassning(!) Ja, jag vet. Det är helt sjukt att 2013 skriva den rubriken men det är tragikomiskt nog det hetaste inom chartern och även hotellbranschen just nu även om det kallas konceptualisering. För att inte […] Read more
0